ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ από την Έλσα Χρυσοχοϊδη, Αρχιτέκτων ΕΜΠ, Ms, PhD.
Το εργαστήρι απευθύνεται σε παιδιά (δύο τμήματα 6 έως 10 ετών και 11 έως 15 ετών), που θέλουν να αναπτύξουν το δημιουργικό τους ταλέντο, τις συνθετικές τους ικανότητες, την τρισδιάστατη αντίληψη και τη φαντασία τους και να εξοικειωθούν με χωρικές έννοιες και απλές γεωμετρικές μορφές, παίζοντας και κάνοντας ομαδικές κατασκευές.
Το εργαστήρι ολοκληρώνεται ύστερα από οκτώ (8) συναντήσεις σε δύο κύκλους, κάθε Σάββατο. Είναι δυνατή η παρακολούθηση μόνο ενός κύκλου, αλλά και μόνο ενός αυτόνομου μαθήματος.
Δηλώσεις Συμμετοχής στο info@opencase303.com
Για παιδιά 11-15 ετών
ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Α. ΠΡΩΤΟΣ ΚΥΚΛΟΣ (Σχεδιασμός σε δύο διαστάσεις)
• Συνάντηση πρώτη_ 10.01.2015
Δραστηριότητα: Γνωριμία με την κάτοψη, την τομή και την όψη, δηλ. τη δισδιάστατη σχεδίαση σε ορθή προβολή υπό κλίμακα. Ασκήσεις σχεδίασης σε κλίμακα απλών γεωμετρικών μορφών
Τι μαθαίνουν: Τη δισδιάστατη απόδοση απλών γεωμετρικών μορφών. Γραμμές τομής και γραμμές προβολής. Τα βασικά σχεδιαστικά σύμβολα, την έννοια της κλίμακας.
• Συνάντηση δεύτερη_ 17.01.2015
Δραστηριότητα: Επιλογή θέματος, χωρισμός σε ομάδες. Συζήτηση για τις διαστάσεις, το σενάριο χρήσης και τον απαιτούμενο εξοπλισμό. Σχεδιασμός βασικών στοιχείων σε κάτοψη.
Τι μαθαίνουν: Την έννοια του σεναρίου χρήσης και των λειτουργικών αναγκών και τις απαιτήσεις τους σε χώρο. Τον τρόπο σχεδίασης μιας απλής αρχιτεκτονικής κάτοψης.
• Συνάντηση τρίτη_ 24.01.2015
Δραστηριότητα: Σχεδιασμός βασικών επίπλων για τον κλειστό χώρο. Τομή και εσωτερικά αναπτύγματα. Επεξεργασία διαφορετικών διαρρυθμίσεων. Συζήτηση για τη βέλτιστη λύση.
Τι μαθαίνουν: Τις βασικές αρχές σχεδιασμού (κίνηση, ομαδοποίηση δραστηριοτήτων, ανάγκες φωτισμού) και σύνθεσης (συμμετρία, κατοπτρισμός, περιμετρικές διατάξεις κτλ), το συνδυασμό στοιχείων και απλών γεωμετρικών μορφών, απόδοση σε κάτοψη και τομή.
(Στις 31.01 δε θα γίνει συνάντηση λόγω τριήμερου Τριών Ιεραρχών)
• Συνάντηση τέταρτη_ 07.02.2015
Δραστηριότητα: Σχεδίαση υπαίθριου χώρου με εξοπλισμό ως επέκταση των δραστηριοτήτων του κλειστού χώρου. Συζήτηση για φύτευση, σκίαση, «σκληρές» και «μαλακές» επιφάνειες.
Τι μαθαίνουν: Τη σχέση κλειστού και ανοιχτού χώρου, την ανάγκη εκτόνωσης σε υπαίθριους χώρους, την ανάγκη σκίασης, την υφή των μαλακών και σκληρών υλικών.
Β. ΔΕΥΤΕΡΟΣ ΚΥΚΛΟΣ
• Συνάντηση πέμπτη_ 14.02.2015
Δραστηριότητα: Σχεδιασμός και επεξεργασία όλων των περιμετρικών αναπτυγμάτων. Επιλογή για το μέγεθος και τη θέση των ανοιγμάτων. Πειράματα με «τεχνητό» ήλιο για το φωτισμό και το σκιασμό. Διακόσμηση των τοίχων με χρώματα, κολάζ, υφάσματα.
Τι μαθαίνουν: Τη σημασία του φωτός, την προστασία και τη σκίαση των ανοιγμάτων, ανάλογα με την πορεία του ήλιου και τον προσανατολισμό του χώρου.
(Στις 21.02 δε θα γίνει συνάντηση λόγω τριήμερου Καθαρής Δευτέρας)
• Συνάντηση έκτη_28.02.2015
Δραστηριότητα: Κατασκευή των επίπλων που σχεδιάστηκαν σε κάτοψη στον πρώτο κύκλο σε τρεις διαστάσεις με χαρτόνι, ξύλο ή πλαστελίνη. Πειραματισμοί με τη διαρρύθμιση σε τρεις διαστάσεις, αξιολόγηση προτερημάτων και μειονεκτημάτων, συνδυασμός διαφόρων υλικών.
Τι μαθαίνουν: Τη σχέση μήκους- πλάτους- ύψους, τα ύψη βασικών επίπλων σε σχέση με τον άνθρωπο, την τρίτη διάσταση. Την υφή των υλικών, τα θερμά και ψυχρά χρώματα.
Συνάντηση έβδομη_07.03.2015
Δραστηριότητα: Συνέχεια και ολοκλήρωση επεξεργασίας των περιμετρικών τοίχων και του εξοπλισμού/ επίπλων. Έμφαση στον υπαίθριο χώρο. Κατασκευή πέργολας.
Τι μαθαίνουν: αναλογίες και σχέση γεωμετρικών μορφών στο χώρο. Η σημασία των διαφορετικών τρόπων σκίασης, ανάλογα με το είδος τους και τον προσανατολισμό.
• Συνάντηση όγδοη_ 14.032.2015
Δραστηριότητα: Εξέλιξη της μακέτας με τον κατασκευασμένο εξοπλισμό και την επίπλωση. Επεξεργασία του χώρου, διορθώσεις, αλλαγές και συμπληρωματικές παρεμβάσεις. Φωτογράφηση για την έκθεση.
Τι μαθαίνουν: Τη δυνατότητα βελτίωσης και αλλαγής του χώρου σε όλη την πορεία της δημιουργίας, τη σημασία της παρουσίασης, αλλά και της επαφής με το αποτέλεσμα της προσπάθειάς τους.
Τα σχέδια και οι κατασκευές των παιδιών θα εκτεθούν στο χώρο του κέντρου τέχνης και εκπαίδευσης open C.A.S.E., το Σαββατοκύριακό 14- 15.03.15.
Πληροφορίες:
Οpen C.A.S.E. 303, Center for Arts and Education
Λ. Κηφισίας 303, 14561, Κηφισιά
email: info@opencase303.com
website: www.opencase303.com
facebook: www.facebook.com/ opencase303
tel/fax: +30 211 4064986
Το εργαστήρι απευθύνεται σε παιδιά (δύο τμήματα 6 έως 10 ετών και 11 έως 15 ετών), που θέλουν να αναπτύξουν το δημιουργικό τους ταλέντο, τις συνθετικές τους ικανότητες, την τρισδιάστατη αντίληψη και τη φαντασία τους και να εξοικειωθούν με χωρικές έννοιες και απλές γεωμετρικές μορφές, παίζοντας και κάνοντας ομαδικές κατασκευές.
Το εργαστήρι ολοκληρώνεται ύστερα από οκτώ (8) συναντήσεις σε δύο κύκλους, κάθε Σάββατο. Είναι δυνατή η παρακολούθηση μόνο ενός κύκλου, αλλά και μόνο ενός αυτόνομου μαθήματος.
Δηλώσεις Συμμετοχής στο info@opencase303.com
Για παιδιά 11-15 ετών
ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Α. ΠΡΩΤΟΣ ΚΥΚΛΟΣ (Σχεδιασμός σε δύο διαστάσεις)
• Συνάντηση πρώτη_ 10.01.2015
Δραστηριότητα: Γνωριμία με την κάτοψη, την τομή και την όψη, δηλ. τη δισδιάστατη σχεδίαση σε ορθή προβολή υπό κλίμακα. Ασκήσεις σχεδίασης σε κλίμακα απλών γεωμετρικών μορφών
Τι μαθαίνουν: Τη δισδιάστατη απόδοση απλών γεωμετρικών μορφών. Γραμμές τομής και γραμμές προβολής. Τα βασικά σχεδιαστικά σύμβολα, την έννοια της κλίμακας.
• Συνάντηση δεύτερη_ 17.01.2015
Δραστηριότητα: Επιλογή θέματος, χωρισμός σε ομάδες. Συζήτηση για τις διαστάσεις, το σενάριο χρήσης και τον απαιτούμενο εξοπλισμό. Σχεδιασμός βασικών στοιχείων σε κάτοψη.
Τι μαθαίνουν: Την έννοια του σεναρίου χρήσης και των λειτουργικών αναγκών και τις απαιτήσεις τους σε χώρο. Τον τρόπο σχεδίασης μιας απλής αρχιτεκτονικής κάτοψης.
• Συνάντηση τρίτη_ 24.01.2015
Δραστηριότητα: Σχεδιασμός βασικών επίπλων για τον κλειστό χώρο. Τομή και εσωτερικά αναπτύγματα. Επεξεργασία διαφορετικών διαρρυθμίσεων. Συζήτηση για τη βέλτιστη λύση.
Τι μαθαίνουν: Τις βασικές αρχές σχεδιασμού (κίνηση, ομαδοποίηση δραστηριοτήτων, ανάγκες φωτισμού) και σύνθεσης (συμμετρία, κατοπτρισμός, περιμετρικές διατάξεις κτλ), το συνδυασμό στοιχείων και απλών γεωμετρικών μορφών, απόδοση σε κάτοψη και τομή.
(Στις 31.01 δε θα γίνει συνάντηση λόγω τριήμερου Τριών Ιεραρχών)
• Συνάντηση τέταρτη_ 07.02.2015
Δραστηριότητα: Σχεδίαση υπαίθριου χώρου με εξοπλισμό ως επέκταση των δραστηριοτήτων του κλειστού χώρου. Συζήτηση για φύτευση, σκίαση, «σκληρές» και «μαλακές» επιφάνειες.
Τι μαθαίνουν: Τη σχέση κλειστού και ανοιχτού χώρου, την ανάγκη εκτόνωσης σε υπαίθριους χώρους, την ανάγκη σκίασης, την υφή των μαλακών και σκληρών υλικών.
Β. ΔΕΥΤΕΡΟΣ ΚΥΚΛΟΣ
• Συνάντηση πέμπτη_ 14.02.2015
Δραστηριότητα: Σχεδιασμός και επεξεργασία όλων των περιμετρικών αναπτυγμάτων. Επιλογή για το μέγεθος και τη θέση των ανοιγμάτων. Πειράματα με «τεχνητό» ήλιο για το φωτισμό και το σκιασμό. Διακόσμηση των τοίχων με χρώματα, κολάζ, υφάσματα.
Τι μαθαίνουν: Τη σημασία του φωτός, την προστασία και τη σκίαση των ανοιγμάτων, ανάλογα με την πορεία του ήλιου και τον προσανατολισμό του χώρου.
(Στις 21.02 δε θα γίνει συνάντηση λόγω τριήμερου Καθαρής Δευτέρας)
• Συνάντηση έκτη_28.02.2015
Δραστηριότητα: Κατασκευή των επίπλων που σχεδιάστηκαν σε κάτοψη στον πρώτο κύκλο σε τρεις διαστάσεις με χαρτόνι, ξύλο ή πλαστελίνη. Πειραματισμοί με τη διαρρύθμιση σε τρεις διαστάσεις, αξιολόγηση προτερημάτων και μειονεκτημάτων, συνδυασμός διαφόρων υλικών.
Τι μαθαίνουν: Τη σχέση μήκους- πλάτους- ύψους, τα ύψη βασικών επίπλων σε σχέση με τον άνθρωπο, την τρίτη διάσταση. Την υφή των υλικών, τα θερμά και ψυχρά χρώματα.
Συνάντηση έβδομη_07.03.2015
Δραστηριότητα: Συνέχεια και ολοκλήρωση επεξεργασίας των περιμετρικών τοίχων και του εξοπλισμού/ επίπλων. Έμφαση στον υπαίθριο χώρο. Κατασκευή πέργολας.
Τι μαθαίνουν: αναλογίες και σχέση γεωμετρικών μορφών στο χώρο. Η σημασία των διαφορετικών τρόπων σκίασης, ανάλογα με το είδος τους και τον προσανατολισμό.
• Συνάντηση όγδοη_ 14.032.2015
Δραστηριότητα: Εξέλιξη της μακέτας με τον κατασκευασμένο εξοπλισμό και την επίπλωση. Επεξεργασία του χώρου, διορθώσεις, αλλαγές και συμπληρωματικές παρεμβάσεις. Φωτογράφηση για την έκθεση.
Τι μαθαίνουν: Τη δυνατότητα βελτίωσης και αλλαγής του χώρου σε όλη την πορεία της δημιουργίας, τη σημασία της παρουσίασης, αλλά και της επαφής με το αποτέλεσμα της προσπάθειάς τους.
Τα σχέδια και οι κατασκευές των παιδιών θα εκτεθούν στο χώρο του κέντρου τέχνης και εκπαίδευσης open C.A.S.E., το Σαββατοκύριακό 14- 15.03.15.
Πληροφορίες:
Οpen C.A.S.E. 303, Center for Arts and Education
Λ. Κηφισίας 303, 14561, Κηφισιά
email: info@opencase303.com
website: www.opencase303.com
facebook: www.facebook.com/
tel/fax: +30 211 4064986
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου